tisdag 1 september 2009

Tänk -K-Ä-R-L-E-K-

Mmmmmm äter blåbärspaj och är alldeles blå i käften! Härligt och gott :)
Hade mina fina vänner Malin, Johan och Tom på besök i kväll och bjöd helt sonika på en blåbärspaj! Mumma! Självklart blev det kvar, vilket innebär att jag äter paj nu igen, ungefär en timme efter att herrskapet har åkt hem och garanterat i morgon också!

Jag har fått ett nytt knep av en av mina kära kollegor, som jag gärna delar med mig av :) Generöst, I know! Min kollega, vi kan kalla henne Anki, har berättat att hon alltid tänker "Kärlek" när saker känns tunga och när hon egentligen kanske skulle vilja tänka ngt dumt eller säga något elakt. Hon tänker det inte bara utan hon försöker känna det inuti, typ i hjärtat. Hon beskrev det lite som "att räkna till tio" fast lite annorlunda :) Du vet; när man blir förbannad och räknar till tio och sedan är man förhoppningsvis liiiite lugnare innombords.

Jag har använt mig av knepet i går och i dag på jobbet och jag tycker att det har givit resultat. Jag tänker och känner inte bara, det blir nog nästa steg, utan jag säger det högt.

EX:
Kalle säger: -"Fröken, jag är kissnödig"

Jag säger: - "Kom så går vi på toaletten"

Kalle säger -"Ops, too late"

Jag säger: -"KÄRLEK, det gör inget vännen, kom så byter vi kläder :)


Sååå himla efffektivt!


För övrigt så har jag varit på dop i Saltvik helgen som var och det var kanonmysigt! Huvudpersonen, Leif Mattis Ljungberg, var så mysig och fin och det bjöds på underbar mat och allt var kul :) Tack familjen Ljungberg! Som ni ser var han en cool doppojke i skinnpaj och gubbkeps, precis som det ska vara :)


Leif Mattis Ljungberg

K-Ä-R-L-E-K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar