tisdag 18 augusti 2009

Tacofrossa/Bastubad/Blåbärsplockning/Kina/Friidrott

Jag tyckte inte att jag gjorde så mycket helgen som var, tog det mest lugnt. Men med närmare eftertanke så hanns det faktsikt med en hel del!
Jag åkte till Streaman direkt efter jobbet i fredags. När jag kom fram skålade vi för Britta som har kommit in på journalistutbildningen i Kalmar, Grattis lilla gumman!!! :)


Vi skålade i Martini, mumma! Britta tycker inte om det, men det gör jag och mamma :) SÅ skålade i Whiskey, manligt va?!

Vi lagade även tacos och åt så att det sprutade ut öronen på oss! Det gjorde det förstås inte, men det lät som om vi åt mycket va?!
Efter det bastubadade jag med några andra ur bastuklubben! Det var nog kanske årets sista dopp, men man vet ju aldrig...Efter det följde Onecardspel på Pensio. Jag var inte riktigt på humör, men vann iaf en omgång...


Lördag plockade jag, mamma och Britta blåbär på Middagsberget. Inte så mycket bär, jag tror att björnen har varit där och ätit. Så det enda jag kunde tänka på var hur fort jag skulle springa till bilen om björnen kom! Mamma hade också haft sina funderingar på det. Inte Britta, hon är ju cool hon ;) Efteråt i bilen pratade vi om det och var lagomt så kaxiga, haha!


Hallon skulle vi också plocka, men det fanns inte så många och myggen bet oss!


Vi for hem och mamma bakade en hallonpaj med mina och hennes hallon. Britta som är hallonfreak hade självklart käkat upp sina :)


På lördagskväll drog jag och mina fina friends till Hudik för att äta på Kina! Åååå så gott det är där! Jag åt Pekingsoppa, räkchips, kyckling med casewnötter, Gongbaokyckling (jag och Maggan splittade dem) och sist, men inte minst, friterade bananer med glass, gulp! Mätt blev jag! Jag glömde, en stor stark lyckades slinka ner också :)


Efter det gick vi till CH- Skybar och drack drinkar! Mysigt ställe det där :)




Härliga drinks med härliga tjejerna mina!

SKÅL!

Söndag tillbringades mestadels i tvsoffan. Det var friidrott för hela slanten! Häftigt att se när Usain Bolt skapade friidrottshistoria med sina magiska

9.58

Jag blev som vanligt inspirerad och har därför sprungit i kväll. Nu får vi se hur länge den inspirationen håller i sig ;)

Spring lugnt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar